Queenstown

Hallå på er, så småningom kommer jag väl ifatt med allt som händer på resan. Vår andra dag i queenstown var vi på har vi på ridtur! 
Inte suttit på en hästrygg sen barnsben. Vilken grej! För det första, som dem flesta av oss har, så har jag en sån fruktansvärd respekt för dessa stora djur. Dem är mäktiga. Men som barn blev jag sparkad i ryggen av min häst och har väl mer eller mindre aldrig varit nära en häst efter det, på gott och ont. Jag har varit rädd för dem. Men det var det dags att bemästra rädslan och längtan av att få testa igen (hehe vi kommer nog alla tre börja rida när vi kommer hem). 

Man är ibland lite kaxig och säger att man kan mer än man egentligen kan, men här fick man gott allt lägga handen på hjärtat och erkänna att man absolut inte kan rida. Vilken tur dock man fick en snäll häst (haha, han var en bestämd herre om vi säger så). Vi red en tur på 2,5 timme, som tog oss runt i ett område 1 timme ifrån Queenstown! 
I området har flera scener spelats in i sagan om ringen- och hobbit-trilogierna. 

Bjuds det på några bilder då? Självfallet! 
Puss och kram
Påvägen till byn vi red i. Vackra landskap










Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Äntligen lite att läsa/mamma

2 Anonym:

skriven

Har väntat på något att läsa från ert äventyr/Ingegerd

Kommentera här: