Sammanfattning

Förlåt, men blogga är inget jag prioriterat eller haft speciellt stor lust med. Fungerar kvällar när jag inte har wifi, då skriver jag ihop något inlägg men sen måste jag ändå vänta tills jag har riktigt bra wifi, vilket är nästan en omöjlighet att hitta i detta landet, mestadels är wifi ett skämt.
Då tänker ni väl att varför ska du ha wifi? Du är på semester. Mjo, men information om städerna vi åker till, ta reda på saker och faktiskt prata med er där hemma är något man saknar, kvällarna när man faktiskt inte kan. 

I skrivande stund ligger jag i vår campervan, i en liten stad vid namn Napier. Men jag tänkte dra en sammanfattning vad som hänt från vi lämnade Ubud...

Efter Ubud tog vi en taxi tillbaka till Kuta. Hände faktiskt inte så mycket i Kuta, förutom att min plånbok blev stulen, med två kreditkort och mitt körkort(!!). Så frustrerande. Jag behöver mitt körkort i Nya Zeeland, men icke, det var någon som tyckte det var kul att sno den från mig, tack din jävel!

Sedan var det dags att ta sig till flygplatsen, för att börja vår resan mot vårat mål, Nya Zeeland och Auckland. 
Första flygningen tog 5 timmar och 40 minuter. Sova sova och åter sova. 
Sedan, vid midnatt, landade vi i Melbourne, på en tom flygplats. Här tillbringade vi sju timmar. Lina och jag drack öl. Försökte hålla oss vakna. 
Lina och jag har haft ganska likadan dygnsrytm, vi har båda lätt att sova på flygplan osv. Linnéa däremot, hon kan inte sova under flygningarna, var samma sist vi reste i våras. Jättejobbigt för henne, bra sätt att fördriva tiden.
Så Linnéa fick iallafall sova på flygplatsen, tur det! Sen stensomna vi allihop på sista flyget, har för mig flygningen varade mer än 3 timmar. Minns inte att planet har lyft och vaknade lagom till planet skulle börja inflygning (smidigt!). 

Väl framme i Auckland dök alla tre ryggsäckarna upp, vi tog en buss in till stan och tog oss till vårt hostel. Lovar att fortsätta inlägget snart... Tror jag..

Kommentera här: